Sashin blog

…jos jedna od zivotnih faza…

Ne stresirajte svoje tinejdzere

teen-parent-fighting-businessinsider-comCitajuci dnevne vesti, naletela sam na anketu psihologa Barbare Grinberg, koja radi sa tinejdzerima. Doticna gospodja je dosla na ideju da svoje tinejdzere sa kojima svakodnevno komunicira (sto individualno, sto u grupama), upita sta ih to nervira kod roditelja. I… evo liste od deset prigovora koje sam, jednostavno, morala da iskomentarisem. Dobro mi je poznat zivot uz tinejdzere… cak dva u isto vreme. Nije lak. A evo sta je to sto oni navodno „zameraju“?

1. Stvarno ne vole kada roditelji zovu njihove profesore bez njihovog znanja.
Ma naravno… Kako roditelj sme da se usudi da pozove profesora a da o tome ne obavesti svoje dete koje je pocelo da popusta u skoli i da redja slabe ocene? Zasto ih uopste zvati? Kada sam bila skolarac, moja majka je dolazila u skolu kada joj dune, a meni su se punile gace kada je vidim u hodniku. Znala sam da ne mogu da pravim sranja bez posledica. Gde su se izgubila ta vremena?

2. Tinejdžeri se osećaju postiđeno kada roditelji drugima otkrivaju stvari koje su im rekli u poverenju.
Zamislite da vam dete u poverenju kaze da se drogira… ili da je trudna… neko je napao… ma, ima bezbroj slucajeva gde se ne mozete izboriti sami sa problemom. Naravno da cete ispricati nekome ko bi mogao da pomogne-ako ne direktno, onda indirektno.

3. Ne vole da se o njima govori kao da nisu prisutni.
Za tinejdzere je svako spominjanje njih u trecem licu, „govor kao da nisu prisutni“. Mozda bi bilo bolje licno im se obratiti uz reci: „Hajde reci tati kakvu si pizdariju napravio“.

4. Kada ih javno hvalite, požele da propadnu u zemlju od „blama“.
Ako im smeta da ih javno grdite, zasto im pa smeta da ih hvalite? Kada ih grdite, propali bi u zemlju jer seosecaju retardirano… Mozda bi bilo bolje da ih igniorisete? Onda bi to izazivalo osecaj manje vrednosti. Mozda bi blo najbolje da ne izlazite iz kuce i ne kontaktirate sa ljudima dok tinejdzer ne preraste „tinejdzerstvo“.

Parenting-teenagers-15. Mrze kada ih upoređujete s braćom i sestrama.
Blago onima koji nemaju brace i sestara – nema osobe sa kojom bi ih roditelji poredili. Ali… tu su komsije, rodjaci, poznanici… Oni nisu pomenuti.

6. Ne vole kada predviđate ili očekujete da će nešto uraditi dobro ili loše.
Nemoj sine OPET da zaboravis da zakljucas vrata…moze neko da nas orobi… Nemoj OPET da pobegnes iz skole… Naravno da predvidjate i ocekujete nesto sto se non-stop ponavlja. To je nacin da predupredite lose stvari koje mogu da budu posledica.

7. Tinejdžeri kažu kako žele da im samo jednom kažete da nešto urade. Ako ponavljate isti zahtev, kažu da se osećaju kao da ga uopšte ne ispunjavaju.
„Uradi domaci“…..nista….“Uradi domaci“… nista… „URADI DOMACI“…. Ima „osecaj“ da ne ispunjava to sto je receno? OSECAJ? Wtf?

8. Naravno, ne vole kada donosite pretpostavke o njima koje nisu istinite.
Naravno da ne vole… Ako pretpostavite da ce da naprave sranje, moraju da se trude da ga NE naprave. Tek tada ce pretpostavka biti netacna. A zajebano je mnogo i cesto se truditi.

9. Posebno ne vole komentar – znam te bolje nego što ti sam sebe poznaješ.
Posebno je uzasavajuce sto ih stvarno znate tako dobro. Mogu misliti koliku paniku izaziva kada vas neko poznaje tako dobro, da unapred zna sve sto cete reci i uraditi. Dakle, nije tacno da to „ne vole“. Oni se toga uzasno plase.

10. Osećaju veliki stres kada o njihovim prijateljima pričate negativno.
Zabogaaa… Ne dozvolite deci da se stresiraju ako za nekog prijatelja kazete da je narkoman ili alkoholicar, a za drugaricu da je kurva ili licemerni lazljivac. Ko vam uopste daje pravo da se trudite kako bi svoju decu odvojili od losih uticaja i gadnih „prijatelja“. Sta vi zamisljate? Koga interesuje sto imate veliko zivotno iskustvo, pa unapred znate sta ce se desiti i da li ce vas kinder ostati povredjenog srca? Vazno je da doticni tinejdzer ne oseca stres zbog vase potrebe i zelje da ga zastitite od ovog usranog sveta u kome se nalazimo.

I zivo me interesuje da li gospodja psiholog koja je ovoliko anketirala jadne tinejdzere ima mozda jednog kod kuce. A ukoliko ima, da li se trudi da ispostuje sve zelje i zahteve koje je prikupila u svom svakodnevnom radu?
Bas me interesuje kakva bi bila buducnost tinejdzera ciji bi roditelji slepo poslusali i ispunili njihove zelje.

image

7. mart 2013. - Posted by | Svet oko nas | , , , , ,

4 komentara »

  1. uh, ja sam taman prva dva pregurala (mada mislim da nikad nece stvarno odrasti….) a treca (sreca) me upravo stize…..
    zamisli 13-togoisnjakinju duge smedje kose kad nasloni ruke na kukove i bira sta je sve htela da mi kaze….
    prosto bozanstveno !
    a stres – sta je to stres ?!🙂

    Komentar od nedodjija | 7. mart 2013. | Odgovor

  2. Svaka cast na trojci🙂 Koliko te to „tinejdzerstvo“ u nekom periodu izludi, toliko je fenomenalno da se jednog dana setis u kojoj meri su te izludjivali i koliko su bili blesavi.

    Komentar od Aleksandra | 7. mart 2013. | Odgovor

  3. Neverovatno, pa kako se ranije nisam dosetila – treba da nabavim jedan megafon kao na ovoj poslednjoj fotografiji🙂

    Komentar od mojra | 1. jun 2013. | Odgovor

    • Ja sam svojevremeno proveravala da nemaju mozda neke cepove u usima😀 Promukla sam, i nista🙂

      Komentar od Aleksandra | 2. jun 2013. | Odgovor


Ostavite odgovor

